Ivy Portfolio

Velké americké univerzity disponují od svých dárců rozsáhlým majetkem, u těch největších v mnoha miliardách dolarů. Tento majetek je spravován prostřednictvím k tomu specificky založených fondů a portfolií. Ačkoliv se investiční strategie univerzit liší a zejména ty větší dávají vyšší váhu alternativním investicím, představil Mebane ve své knize „T. Faber The Ivy Portfolio: How to Invest Like the Top Endowments and Avoid Bear Markets“ jednoduché portfolio, které vychází ze strategií zejména univerzit Harvard a Yale. Z většiny jej tvoří akcie, součástí jsou ale i dluhopisy (v originále americké státní dluhopisy střední splatnosti) a komodity.  Z pohledu evropského investora je určitý problém v tom, že v USA se na všechny akcie mimo USA dívají jako na mezinárodní a je na ně zaměřena řada ETF i fondů. Ovšem v Evropě tato praxe není a najít ETF, které by souhrnně investovalo do všech akciových trhů mimo USA je takřka nemožné. Proto si investor musí pomoci využitím vícero ETF, nechce-li nějaký region opomenout.


{}

{}

20,0%Invesco S&P 500 UCITS ETFUSA – akcie velkých společností
10,0%Amundi Stoxx Europe 600 UCITS ETF AccEvropa – akcie velkých společností
4,0%Xtrackers MSCI Emerging Markets UCITS ETF 1CRozvíjející se trhy – akcie velkých společností
4,0%iShares Core MSCI Pacific ex Japan UCITS ETFPacifik bez Japonska – akcie velkých společností
2,0%Amundi MSCI Japan UCITS ETF AccJaponsko – akcie velkých společností
20,0%iShares USD Treasury Bond 7-10yr UCITS ETF USA – střednědobé státní dluhopisy
20,0%iShares Diversified Commodity Swap UCITS ETFKomodity
20,0%iShares Developed Markets Property Yield UCITS ETFNemovitosti

Rizikové upozornění

Nejnovější články

Udržitelnost jako investiční příležitost

4 minuty

Investovat se dá nejen pro zisk, ale i pro lepší svět. Principy ESG ukazují, že zodpovědné firmy mohou být zároveň ziskové a že udržitelnost může být cestou k dlouhodobému růstu i stabilitě.

Investice s příběhem: Jak spotřebitelské trendy mění kapitálový trh

4 minuty

Neustále měníme způsob, jakým žijeme, pracujeme a utrácíme. Spotřebitelské trendy už dávno nejsou jen záležitostí marketingu – staly se silným hybatelem ekonomiky, který otevírá nečekané investiční příležitosti. Pro investory už není klíčové jen analyzovat finanční výkazy, ale také porozumět, jak se mění preference lidí. Společnosti, které dokážou tyto kulturní posuny zachytit (nebo je dokonce samy formovat), často zažívají trvalý růst, zatímco ty, které dynamiku trhu ignorují, riskují zaostávání.