Když cena rozhoduje. Příběhy cenových válek od 19. století po dnešek

Cenová válka je zvláštní forma konkurenčního boje, pro kterou jsou typické slevy a postupné zlevňování. Jakmile jedna firma sníží cenu, ostatní ji následují. Otázkou je, co si pod tímto pojmem přesně představit, jaká je historie cenových válek, co jim předcházelo a jaké měly důsledky.
Cenové války vedou k postupnému snižování cen. Pokud jeden dodavatel zlevní, ostatní se mu přizpůsobí. V krátkodobém pohledu to prospívá spotřebitelům, protože platí méně za zboží a služby.
Jde o strategii, jejímž cílem je získat konkurenční výhodu. Z dlouhodobého hlediska však cenové války vytlačí z trhu slabší firmy.
Cenové války obvykle vznikají tam, kde je nadbytečná kapacita, produkty jsou velmi podobné a odvětví jako celek jen málo roste. Takové prostředí se většinou blíží oligopolu.
Strategie cenových válek
Z hlediska cenových válek můžeme zaznamenat několik strategií:
Pokračování článku je dostupné pro předplatitele
Odemkněte si exkluzivní obsah webu FOND SHOP
- Aktuální a srozumitelné informace z oblasti investování a finančního plánování.
- Neomezený přístup k obsahu webu, včetně archivních a prémiových článků.
- Autentický zdroj rad, tipů a know-how pro úspěšné investiční rozhodování.
FOND SHOP newsletter
Souhrn toho nejdůležitějšího ze světa investování, finančních trhů, investičních instrumentů a sofistikovaného finančního plánování.
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte přehled o čem píše FOND SHOP.