Od optimalizace těla k optimalizaci portfolia

Foto: Shutterstock.com

Biohacking je moderní přístup k osobnímu rozvoji, který spojuje vědu, technologii a sebekázeň za účelem optimalizace tělesných a duševních funkcí. Nejde jen o kávu s máslem nebo červené brýle – jde o celou kulturu kolem dlouhověkosti, neurovědy, výživy, regenerace a mentální výkonnosti.

Z pohledu investic vzniká nový trh, kde se setkávají startupy z oblasti wearables, genetického testování, personalizované výživy nebo longevity biotech. Globální trh biohackingu a technologií longevity byl v roce 2023 odhadován na více než 30 miliard dolarů. Do roku 2030 má podle některých analýz překročit hranici 100 miliard USD, zejména díky rostoucí poptávce po:

  • zlepšení spánku a regenerace,
  • kognitivní výkonnosti,
  • prevenci chronických onemocnění,
  • zpomalení biologického stárnutí.

Kdo sleduje megatrendy, ví, že populace stárne, zdravotní systémy to nadměrně zatěžuje a lidé hledají individuální a hlavně co nejjednodušší řešení. Biohacking jim je nabízí – a investoři to začínají chápat... na co vážně řešit příčinu, když si “stačí” vzít magickou pilulku, nasadit červené brýle, napít se předraženého nápoje, a jsme zase mladí a vitální?


Pokračování článku je dostupné pro předplatitele

Odemkněte si exkluzivní obsah webu FOND SHOP

zbývá ještě 86 % článku
Koupit předplatné Připojte se ještě dnes a získejte:
  • Aktuální a srozumitelné informace z oblasti investování a finančního plánování.
  • Neomezený přístup k obsahu webu, včetně archivních a prémiových článků.
  • Autentický zdroj rad, tipů a know-how pro úspěšné investiční rozhodování.
Už mám předplatné. Přihlášení

FOND SHOP newsletter

Souhrn toho nejdůležitějšího ze světa investování, finančních trhů, investičních instrumentů a sofistikovaného finančního plánování.

Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte přehled o čem píše FOND SHOP.

Témata

Související

Kniha Joel Greenblatt: Malá kniha, která stále poráží trh

3 minuty

„Malá kniha, která stále poráží trh“ je titul, který si od svého vydání v roce 2005 získal srdce investorů po celém světě. Jejím autorem je Joel Greenblatt, americký investor a profesor financí, známý svým pragmatickým přístupem a schopností zjednodušit složité investiční principy. Greenblatt ve své knize odhaluje jednoduchý, ale efektivní postup výběru akcií, který dokázal dlouhodobě překonávat trh.

Jak byste se zachovali během Velké finanční krize?

3 minuty

Velké finanční krize vždy prověřují psychiku investorů a ukazují, jak obtížné je činit správná rozhodnutí ve chvílích, kdy se trhy hroutí a budoucnost vypadá beznadějně. Příběhy z let 1929 i 2008 až 2009 nám připomínají, že snaha odhadnout dno obvykle selhává a mnohem důležitější je mít plán, diverzifikovat a zachovat chladnou hlavu.

Investiční lekce od muže, který porazil celý trh

4 minuty

Jim Simons a jeho fond Renaissance Technologies dokázali to, o čem většina investorů jen sní. Dlouhodobě porazili celý trh i legendy jako Warren Buffett. Jak se skupině matematiků, vědců a kryptografů podařilo vytvořit jeden z nejúspěšnějších fondů všech dob? Kniha The Man Who Solved the Market odhaluje nejen jejich přístup, ale i překvapivé lekce, které mohou inspirovat každého investora.

Trh se suvenýry ze Silicon Valley a Wall Street: Když vizitka vydělá víc než akcie

8 minut

Vizitka dražší než zlato... Na první pohled obyčejný kousek papíru. Přesto se vizitka Steva Jobse z konce 80. let prodala v aukci za částku přesahující půl milionu korun. Proč? Není to jen kuriozitka technologických fanoušků. Jde o sběratelský artefakt, který v sobě spojuje příběh začátků Applu, mýtus vizionáře a omezené množství originálů. V investičním jazyce: extrémně vzácné zboží s obrovskou emocionální přidanou hodnotou.

Když PR ovlivňuje cenu akcií víc než zisky. Analýza kuriózních případů: celebrity, sociální sítě, kontroverze vs. fundamenty

4 minuty

Na akciových trzích jsme zvyklí hodnotit společnosti podle jejich ziskovosti, cash flow nebo růstu tržeb. Jenže v posledních letech se ukazuje, že rozhodující vliv na cenu akcií může mít i něco mnohem méně „fundamentálního“ – public relations, tedy schopnost firmy přitáhnout pozornost veřejnosti. Celebritní podpora, virální příspěvek na sociální síti nebo dobře zacílená kontroverze dokáží vyhnat cenu akcií vzhůru i bez reálných výsledků.